Friday 20 October 2017

Träning planlösning template for kundservice


Kompletta riktlinjer för att utforma din träningsplan Självstyrda elever kan använda dessa riktlinjer för att utveckla sin egen träningsplan. Huruvida deras utbildningsmål innebär att man lär sig vissa ämnen och färdigheter kan eleverna starta sin inlärning genom att starta sin planering. OBS: Skräck inte av längden på denna ram. Om du tittat på en lista över alla steg som behövs för att handla mat, kanske du bor hemma. Du kan slutföra dessa riktlinjer utan att vara expert. Allt du behöver är att göra ett åtagande och ta ett par timmar av din tidsperiod under vilken du kommer att lära dig. Även avsnitt i detta ämne innehåller även biblioteksbloggar relaterade till utformning av utbildnings - och utvecklingsplaner Utöver artiklarna om detta aktuell sida, se även följande bloggar som har inlägg relaterade till att utforma utbildnings - och utvecklingsplaner. Skanna ner bloggarna för att se olika inlägg. Se även avsnittet quotRecent Blog Postsquot i sidofältet i bloggen eller klicka på quotnextquot nära botten av ett inlägg i bloggen. Bloggen länkar också till många gratis relaterade resurser. Vägbeskrivning till Använda quotComplete riktlinjer. citationstecken Om du utformar en träningsplan för att förbättra inledande förståelse och kompetens inom ledning, ledarskap eller tillsyn följer du anvisningarna i lämpliga ämnen Management Development. Ledarskapsutveckling eller tillsynsutveckling. OBS! I detta dokument används termen quotsupervisorquot för att referera till den position som den studerande direkt rapporterar till, till exempel, en verkställande rapport till styrelsen. Utforma din träningsplan genom att fortsätta genom varje av följande numrerade steg i det här dokumentet. Du kommer att vägledas för att skriva din träningsplan med hjälp av ramverket för att utforma din träningsplan. Förberedelser för att utforma din träningsplan Oroa dig inte om din plan är perfekt eller inte - Planen är en guide, inte en lögn. Oroa dig inte för att du helt förstår nyckelvillkor i träning eller om din plan är quotperfectquot eller inte. Nyckeln är att komma igång. Börja enkelt, men börja. Gör det bästa du kan för nu. Det finns ingen perfekt plan. Du gör planen enligt din egen natur och dina behov. Det är också inte viktigt att hålla sig till planen för planens skull. Planen kommer sannolikt att förändras när du går vidare. Det är bra, så länge du märker att det har ändrats och varför. Kom ihåg att utbildning och utveckling är en process Så ofta när vi utformar en plan blir planen slutet i stället för medlen. Planen är en allmän guide - den verkliga skatten som uppnås genom att genomföra din plan är det lärande du uppnår. Lärande är en pågående process. Titta på lärande som en process och du njuter av den långa tiden under resan snarare än den korta tiden på resan. Få lite känsla av dessa grundläggande villkor Du behöver inte vara expert på följande villkor - bara få en allmän bemärkelse om dem. Kan någon av följande ämnen vara till nytta för dig vid denna tidpunkt när du utformar din träningsplan Att bestämma dina övergripande mål i träning Det här avsnittet hjälper dig att identifiera vad du vill kunna göra som ett resultat av att du genomför din träningsplan, till exempel kvalificera dig för ett visst jobb, övervinna ett prestationsproblem, träffa ett mål i din karriärutvecklingsplan, etc. Eleverna är ofta bättre att arbeta mot i de flesta två till fyra mål i taget. Valfritt: Du kanske vill ompröva några av följande uppgifter: Mål - Val av utbildnings - och utvecklingsmål Finns det några tidslinjer som du bör överväga i din plan Måste du uppnå vissa bestämda områden av kunskap eller färdigheter av en viss tid Om så är fallet kan detta påverka ditt val av lärandemål och lärande för att uppnå målen. (Anteckna dina tidslinjer i ramverket för att utforma din träningsplan.) Trävar du på träning och utveckling för att klara av prestationsgapet En prestationsgap indikeras vanligtvis av prestationsbedömningsprocessen. Prestationsbedömningsdokumentet bör redan innehålla en noggrann beskrivning av de kunskaper och färdigheter som du måste lära dig för att förbättra prestanda. För att förstå resultatbrister, se Anställd prestationshantering Eller, är din plan att ta itu med ett tillväxtgap Om så är fallet, var noga med att identifiera vilka kunskaper och färdigheter som behövs för att nå dina mål i din karriär. Överväg att referera till arbetsbeskrivningar, kompetensförteckningar eller till och med nätverkande med andra redan i de positioner som du vill nå inom en snar framtid. Följande länkar kan hjälpa dig. Jobbbeskrivningar Kompetenser Nätverk Karriärplanering Jobbsökning Eller, är din plan att ta itu med en möjlighetsklyfta Om så är fallet, var noga med att identifiera vilka kunskaper och färdigheter som behövs för att utföra det jobb eller den roll som snart kan vara tillgänglig för dig. Återigen, överväga arbetsbeskrivningar, kompetensförteckningar eller till och med intervjua någon redan i jobbet eller rollen som snart kan vara tillgänglig för dig. Följande länkar kan hjälpa dig. Jobbbeskrivningar Kompetenser Nätverk Karriärplanering Jobbsökning Få feedback från andra Be om råd från vänner, kamrater, dina handledare och andra. De kan vara en riktig skatt för realtidens feedback om dig. Exempelvis kan du (tillsammans med din handledare) arbeta tillsammans för att göra en SWOT (en akronym) - analys, inklusive att identifiera dina särdrag, w eaknesses, o pportunities och eventuella höjningar för att nå de önskade målen. Ska du göra självbedömning Till exempel kan du (och din handledare vara tillämplig) arbeta tillsammans för att göra en SWOT (en akronym) analys, inklusive att identifiera dina s trängder, w eaknesses, o möjligheter och eventuella skador att nå de önskade målen. Det finns också ett stort antal självbedömningar tillgängliga vid självbedömningar (många självbedömningar) finns en lista över kompetenser, arbetsbeskrivningar eller arbetsanalys som är tillgängliga för att hjälpa dig att identifiera dina utbildnings - och utvecklingsmål. En kompetenslista är en lista över förmågor som behövs för att utföra en viss roll. Listan kan vara till stor nytta när du identifierar dina lärandemål i din tränings - och utvecklingsplan. Se information i avsnitten Jobbanalys Jobbbeskrivning Kompetenser Börja med att tänka på hur mycket pengar du behöver för att finansiera din plan. Du kanske behöver pengar, t. ex. att betala utbildare, skaffa faciliteter och material för träningsmetoder, betala löner för anställda under deltagande i träningsevenemang mm Börja med att registrera dina förväntade utgifter i avsnittet "Utarbeta din träningsplan" i avsnittet "Utarbeta din träningsplan". Identifiera dina träningsmål. Vid det här laget bör du ha en stark känsla av vad dina träningsmål är, efter att ha övervägt var och en av ovanstående steg. Det är viktigt att målen utformas och formuleras för att vara quotSMARTERquot (en akronym), det är s specifikt, lättillgängligt, ett acceptabelt för dig, r ealistiskt att uppnå, är bunden med en tidsfrist, och du ökar dina förmågor och räknar till dig. (För mer vägledning, se Mål och mål bör vara SMARTARE.) Skriv ner dina träningsmål i ramverket för att utforma din träningsplan. Fastställande av dina lärandemål och aktiviteter Syftet med denna del av din planering är att utforma lärandemål som i slutändan gör att du når dina övergripande utbildnings - och utvecklingsmål. Du kommer också att identifiera de inlärningsaktiviteter (eller metoder) du behöver göra för att uppnå dina lärandemål och övergripande utbildningsmål. Du kanske vill ompröva informationen i avsnitten: Utforma utbildning (identifiera lärandemål, metoder att använda osv.) Metoder - Kom ihåg Vissa grundläggande principer om vuxeninlärningsmetoder - några grundläggande misstag att undvika när man väljer metoder Metoder - Bygga mer lärande i utbildnings - och utvecklingsplanen Olika idéer för sätt att lära känna Identifiera några preliminära inlärningsmål för varje nytt kunskapsområde som du behöver lära dig. Noggrant överväga alla dina träningsmål. Vad som specifikt måste uppnås (det vill säga vilka mål som ska uppnås) för att du ska nå dessa mål Vilka av dessa mål kräver att du lär dig nya kunskaper eller färdigheter? Dessa mål kommer sannolikt att bli lärandemål i din träningsplan. På samma sätt som utbildningsmålen bör lärandemålen utformas och formuleras som quotSMARTERquot. (Se grundläggande riktlinjer och exempel för att skriva lärandemål.) I vilken ordning ska lärandemålen uppnås Vanligtvis bygger lärandet på lärande. Det kan vara användbart att lära sig vissa områden av kunskap och färdigheter innan de lär sig nya områden. Noggrant överväga - När du har uppnått alla dina lärandemål har du verkligen uppnått alla dina övergripande utbildningsmål Nu läser du för att skriva ner dina inlärningsmål i ramverket för att utforma din träningsplan. Vilka är de bästa inlärningsaktiviteterna (metoder) för att du ska uppnå dina inlärningsmål? Metoderna matchar din specifika inlärningsstil, t. ex. läsa, göra eller lyssna Gör metoderna sträckta dina stilar, är metoderna lättillgängliga för dig? Använd metoderna i praktiken av lärande möjligheter i verkligheten, t. ex. använda utbildningsmöjligheter på arbetsplatsen, verkliga problem som uppstår på jobbet, användning av projekt och program på jobbet. Observera att inlärningsaktiviteter alltid stämmer överens med lärandemålen på en och en. Du kan dra nytta av följande länkar, några typiska sätt att lära dig. Några nya sätt att lära sig på arbetsplatsen och inlärningsstilförteckningen.) Innehåller dina inlärningsaktiviteter dina pågående reflektioner om ditt lärande Du (och din handledare, om tillämpligt) kommer att dra nytta av att regelbundet ta tid att stå tillbaka och fråga om vad som händer i din träning, vad lär du dig och hur, om något ska ändras, etc. Färdigheter i reflektion är avgörande för löpande lärande i ditt liv och arbete. Överväg att använda en privat inlärningsdagbok. Nu läser du för att skriva ner dina inlärningsaktiviteter i ramverket för att utforma din träningsplan. Vilka observerbara resultat eller bevis på lärande kommer du att producera från dina inlärningsaktiviteter som kan ses över för att verifiera lärandet? För idéer om vilka resultat som ska utformas i din plan, se exempel på resultat av lärare som medel för att verifiera lärande. Nu är du redo att skriva ner ditt bevis på att du lär dig i ramverket för att utforma din träningsplan. Vem ska verifiera att alla dina inlärningsmål har uppnåtts. Ideellt utvärderas ditt lärande av någon som har stark kompetens inom de kunskaper och färdigheter som krävs för att uppnå dina träningsmål. Nu är du redo att skriva ner din utvärderare i ramverket för att utforma din träningsplan. Nu när du vet vilka aktiviteter som ska genomföras, tänk igen om eventuella kostnader som behövs, t. ex. för material, anläggningar etc. Du kanske vill uppdatera quotBudgetquot-avsnittet i ramverket för att utforma din träningsplan. Hur hanterar du pågående tid och stresshanteringsfrågor när du genomför din plan Professionell utveckling inkluderar i själva verket behovet av självutveckling. Därför kan du överväga information i avsnitten Stresshantering Tidshantering Arbetslivsbalans Självförtroende Emosionell intelligens Behåll en positiv hållning Utveckla material du kanske behöver Målet med denna fas i din planering är att skaffa eller utveckla resurser du behöver genomföra de aktiviteter du valt i den föregående fasen av planen. Du kanske vill granska informationen i avsnittet Utveckla utbildningsmaterial (utveckla faciliteter, dokument, grafik etc.) Tänk på om du behöver skaffa eller starta: Anmäl dig till kurser, köp böcker, schemalägga tid med experter, få en mentor, schemaläggning tid med din handledare osv. Nu när du har tänkt dig närmare på inlärningsmetoder och tillhörande material, tänk på om eventuella kostnader som behövs, t. ex. för material, anläggningar etc. Du kanske vill uppdatera quotBudgetquot-avsnittet i ramverket för att utforma din träningsplan. Skulle någon av dina planerade inlärningsmetoder bli förtrogna. Skulle du ha någon annan använda metoderna och dela deras intryck om metoderna med dig. Har du kortfattat granskat metoderna, t. ex. dokumentation, omkostnader osv. Upplevde du några svårigheter att förstå metoderna Planering Genomförande av din träningsplan Målet med denna fas i din planering är att se till att det inte finns några överraskningar under genomförandefasen av din träning. Du kanske vill granska informationen i följande avsnitt Genomförande - Att genomföra eller uppleva träningen Under din träning, hur är du säker på att du förstår den nya informationen och materialet Utföra regelbundet ett kort test, t. ex. alla en gång i taget, försök återkalla huvudpunkterna i vad du just har lärt dig, testa dig själv, etc. Om du är förvirrad, berätta för din tränare nu. Kommer ditt lärande att vara engagerande och roligt Är du säker på att du får den nödvändiga pågående feedbacken, coaching, mentorskap etc. under din tränings - och utvecklingsverksamhet Beakta informationen i avsnitten Delning Feedback Coaching Mentoring Motiverande Anställda Rådgivning Hållande moral Var kommer du att få nödvändig administrativ stöd och material gt Under genomförandet, om några ändringar ska göras i din plan, hur kommer de att spåras Hur kommer planen att omformas Hur kommer det att kommuniceras och till rätt personer Planering Kvalitetskontroll och utvärdering av din träningsplan och erfarenheter Målet med din planering är att säkerställa att din plan verkligen uppfyller dina träningsmål på ett realistiskt och effektivt sätt. Du kanske vill granska informationen i avsnittet: Utvärdera träningsprocess och resultat Whos ansvarig för genomförande och spårning av din övergripande plan Hur vet du om planen är på spår eller behöver ändras Överväg att ha en lokal träningsexpert granska planen. Experten kan särskilt granska om - dina utbildningsmål kommer att ge de resultat du önskar (och din organisation, om tillämpligt), - lärandemål är specifika och anpassade till dina övergripande utbildningsmål, - de bästa metoderna väljs ut för att nå dina inlärningsmål, och - din metod för utvärdering är giltig och praktisk. Du kanske vill uppdatera avsnittet quotBudgetquot i ramverket för att utforma din träningsplan. Tillvägagångssätt för utvärdering ingår i alla faser av din plan Exempelvis är dina metoder förtrogna innan de tillämpas? Förstår du metoderna när de tillämpas. Ger regelbundet feedback om hur bra du förstår materialen. Hur kommer du (och din handledare om det är tillämpligt) vet om planens genomförande uppnår de utbildningsmål som anges i planen. Om det finns några planer för uppföljningsbedömning, inklusive att bedöma dina resultat flera månader efter att du har slutfört din plan. Uppföljning efter slutförandet av din plan Detta är ofta den del av planen som blir försummad. I vårt samhälle var det ofta så fokuserat på att identifiera nästa problem att lösa, att få av oss har förmågan att erkänna framgångsrika prestationer och sedan fira. Utformningen och planen har förmodligen varit en mycket upplysande upplevelse för dig - en upplevelse som gav ett perspektiv på att lära dig, kan du ansöka på många andra arenor i ditt liv. Grattis Följande utvärderingsmetoder utförs Har du (och din handledare, om det är tillämpligt) gjort en framgångsrik erfarenhet att utveckla och genomföra en utbildnings - och utvecklingsplan? Uppfylls detta resultat. Överväg informationen i avsnittet Belöningssystem för kategorin Utbildning och utveckling: För att runda ut din kunskap om ämnet Bibliotek, kanske du vill granska några relaterade ämnen, som finns tillgängliga från länken nedan. Var och en av de relaterade ämnena innehåller gratis, online-resurser. Skanna även de rekommenderade böckerna nedan. De har valts ut för deras relevans och mycket praktiska karaktär. Rekommenderade böcker Basics och Allmän Information Field Guide till ledarskap och övervakning i affärer av Carter McNamara, publicerad av Authenticity Consulting, LLC. Ger steg för steg, mycket praktiska riktlinjer för att rekrytera, utnyttja och utvärdera de bästa anställda för ditt företag. Innehåller riktlinjer för att effektivt leda dig själv (som styrelseledamot eller anställd), andra individer, grupper och organisationer. Innehåller riktlinjer för att undvika utbrändhet - ett mycket vanligt problem bland anställda i småföretag. Många material i detta biblioteks ämne om bemanning är anpassade från den här boken. Field Guide till ledarskap och övervakning med ideell personal av Carter McNamara, publicerad av Authenticity Consulting, LLC. Ger steg för steg, mycket praktiska riktlinjer för att rekrytera, utnyttja och utvärdera de bästa medarbetarna för din ideella verksamhet. Innehåller riktlinjer för att effektivt leda dig själv (som styrelseledamot eller anställd), andra individer, grupper och organisationer. Innehåller riktlinjer för att undvika utbrändhet - ett mycket vanligt problem bland ideella personal. Många material i detta biblioteks ämne om bemanning är anpassade från den här boken. Följande böcker rekommenderas på grund av deras mycket praktiska karaktär och ofta för att de innehåller ett brett utbud av information om detta ämne. För att få mer information om varje bok, klicka bara på bilden av boken. Dessutom kan en informationsbubbla visas. Du kan klicka på titeln på boken i den bubblan för att få mer information också. Orientering och utbildning av anställda Följande böcker rekommenderas på grund av deras mycket praktiska karaktär och ofta för att de innehåller ett brett utbud av information om detta ämne. För att få mer information om varje bok, klicka bara på bilden av boken. Dessutom kan en informationsbubbla visas. Du kan klicka på titeln på boken i den bubblan för att få mer information också. Gratis Kundservice Utbildning Manuell mall Kundservice Utbildningshandbok Konsekvent och noggrann kundserviceutbildning är fortfarande viktig, även när kunderna verkar nöjda. LinkedIn rapporterar att endast 4 procent av besvikna kunder klagar på personalen, men nio av 10 återkommer aldrig. Intern kundserviceutbildning måste standardiseras för att undvika allvarliga skillnader. Om de inte följer en plan kan chefer och medarbetare träna varje anställd för att använda olika tekniker. Detta kan leda till konflikt eller missnöje när kunderna känner att varje anställd behandlar dem annorlunda. Till exempel kan shoppare bli frustrerade om vissa kassörer accepterar kuponger på försäljningsposter och andra inte. Detsamma gäller för godtyckliga svar på speciella önskemål, produktavkastning eller prissättningstvister. När företag levererar konsekvent utbildning på kundservicekunskaper, vet kunderna vad de ska förvänta sig. Lyckligtvis är there8217 ett bekvämt sätt att hålla alla på samma sida. En detaljerad handledning för kundservice kan säkerställa att varje arbetstagare lär sig samma grundläggande begrepp, praxis och policy. Det gör också kurser för kundservice kompetens mer effektiv. Tränare kan lätt hänvisa till en company8217s manual när de har frågor om lämpliga strategier att undervisa. De behöver inte gissa eller spendera tid och frågar chefer och andra tjänstemän för information. Om du inte har en egen handledning för kundservice, kan du ladda ner den här ovan: Tillhandahålla konsekvent träning Tågarbetare snabbare Behandla alla kunder lika Kundtjänst Utbildning Manuell mall Du kanske undrar hur you8217ll någonsin hittar tid att skapa en personalutbildningsmanual för ditt företag. Det kan ta dagar att skriva från början och ännu längre för att grundligt redigera. Visst kan du anställa någon annan, men de skulle nog inte vara bekanta med din organisation eller dess kunder. Ett alternativ är att spara tid och pengar genom att använda vår gratis kundservice träningsmanual ovan. Den täcker de stora begreppen som alla företag kan tillämpa. It8217 är enkelt att redigera en handledning för handledning för anställda för att passa ett företags8217s specifika behov. Du kan till exempel önska att göra justeringar baserade på dina firm8217s riktlinjer för hälsningskunder, kontroll av ID eller tips för godkännande. Du kan också ändra handboken för att återspegla din strategi för att utvärdera anställda. Medarbetare behöver veta hur chefer bedömer sina färdigheter är det viktigare att agera vänligt och användbart eller att öka dagens vinstmedel innan du börjar överväga sådana ändringar, var noga med att få en översyn av en handledning för kundservice. Detta gör att du kan göra en checklista över avsnitt som kan behöva ändringar eller extra detaljer. Du kan ladda ner vår kundservice utbildningsmall ovanför eftersom: Mallar sparar många timmars arbete It8217s enkelt och gratis att distribuera till personal Innehållet och stilen kan anpassas genom att konvertera det till ett Microsoft Word-dokument. Kundtjänst Utbildningshandbok En avgörande fördel med en träningsmanualen är att den beskriver en standardprocess för att interagera med kunder. Sådana processer involverar vanligtvis en rad steg som personalen kan följa i de flesta situationer. Till exempel kan en säljare hälsar kunder, ta tid att lyssna på deras behov, föreslå lämpliga produkter, svara på sina frågor och uppmuntra dem att komma igen. Detta finns även i en anställdshandbok, för vilken vi har skapat en mallresurs för arbetstagarhandbok som du kan använda om du vill. Du kan välja att använda separata förfaranden för klagomål, avkastning eller andra icke-försäljningsaffärer. Det är dock bäst att ha en enda process som gäller för de flesta situationer. Steg-för-steg-processerna i en kundservice representativ träningsmanual verkligen don8217t måste vara så mycket annorlunda än de i en manual för bankräknare eller restaurangpersonal. Dessa användbara riktlinjer snabbar och förenklar varje interaktion med kunderna. It8217 är viktigt att framhäva sådana processer i din handledning för kundvård och diskutera dem regelbundet med personalen. Detta säkerställer att alla tar rätt steg för att tillfredsställa kunderna på ett sätt som inte skapar dubbla standarder eller förvirring. Vår kundservice handledning (gratis nedladdning) kan hjälpa dig att komma igång. Vår blogg ger också massor av kundservice-träningsidéer som du kan införliva i någon handskriftsmall för detaljhandel, gästfrihet eller callcenter. Till exempel kan du lära anställda hur man känner igen och sympatiserar med customers8217 bekymmer när man fortsätter att marknadsföra ditt företag. Tänk på att it8217s är särskilt viktigt att ha rutinmässiga sätt att hantera missnöjda eller misstänkta kunder. Många representanter saknar tillräcklig utbildning på detta område. Kundtjänstutbildning per bransch På många sätt är det lika med att betjäna kunder i alla branscher som berör allmänheten. Varje företag måste svara på frågor, svara på särskilda förfrågningar och fält med enstaka klagomål. Ändå gäller vissa ämnen bara för vissa industrier. Endast en handledning för kundservice för kundservice skulle behöva berätta för kassörerna vad man ska göra när there8217s bara ett 8220buy-one-get-one-free8221-föremål på hyllan. Handböcker för matservrar och kockar bör förklara hur man hanterar förfrågningar om att skicka mat till köket. Vissa manualer måste adressera sätt att kommunicera med vissa grupper av människor. Till exempel måste en Disney-kundservicehandledning handla om interaktioner med små barn och föräldrar. Andra företag måste ägna särskild uppmärksamhet åt att utbilda sina anställda om integritet. En kundservicemanual för banker, sjukhus eller apotek bör innehålla tips om diskret kommunikation. Trots att de normalt är fördelaktiga, gör reservationer tvister när anställda gör misstag eller kunder dyker upp sent. En handledning för kundservice för hotell borde förbereda personalen för att lösa dessa problem rättvist. Samtidigt är det bra att låna idéer från andra branscher. Apple har framgångsrikt använt hotelltjänsttekniker i sina butiker, enligt Forbes. Kundtjänst Utbildning Manuella format Utbildningsmanualer och mallar finns i en rad olika filformat. It8217 är viktigt att välja ett format som matchar din favoritleveransmetod. En handbok för kundservice är lätt att skriva ut eller visa på alla datorer med en aktuell PDF-tittare som Adobe Reader. För att redigera och distribuera eller skriva ut en DOCX-handbok behöver you8217ll en ny version av Microsoft Word. Om du vill visa dina kundservice tips i en presentation, överväga att använda en PPT-fil med kundservice utbildning manuellt. Microsoft PowerPoint eller Apache OpenOffice Impress-programmet kan öppna och visa denna typ av dokument. Sådana handböcker kan innehålla animering, bildövergångar eller ljudeffekter. Överväg att använda Lessonly-programvaran för att leverera din manual i form av datoriserade lektioner. Vårt system gör det enkelt att skapa, distribuera och spåra träningsinnehåll. Besök vår hemsida för mer information och tips om kundtjänst. Om du vill träna hela din personal, och inte specifikt kundservice, kolla in vår träningsplanmall som en bra utgångspunkt. Kundservice Utbildning Kundservice Excellence: Så här levererar du exceptionell kundservice Kursutfall : Markera vikten av servicestandarder och deras inverkan på kundens upplevelse. Hjälp ditt team att tänka på ett kundcentrerat sätt. Förklara tjänstsspråk och dess betydelse för att kommunicera med kunderna. Förbered din grupp för att hantera krävande kunder och svåra situationer. Lägg grunden för att anpassa beteenden till dina organisationers förväntningar på sin egen servicepersonal. Erbjuda förslag till mätning av servicenivåer. Tillgängliga formater Kursöversikt Vad är bra kundservice Hur går det från bra till bra Vad är de fallgropar som många upplever när man försöker leverera kundservice Tjänar attityd Vad är det bästa sättet att hantera svåra kunder Vilka tekniker kan användas för att minska Kundtjänstspänning Ta reda på svaren på dessa och andra viktiga kundservicefrågor under den här informationsfyllda träningssessionen. Deltagarna kommer att lära sig vilken exceptionell service som är, hur man projekterar en kundvänlig bild, hur man hanterar krävande kunder och mer. Programmets mål Vid avslutandet av programmet bör deltagarna kunna: Beskriv exceptionell kundservice. Identifiera fördelarna med bra kundservice. Erkänn barriärer för leverans av enastående kundservice. Anpassa till specifika kundbeteendestilar. Demonstrera hur man mäter kundnöjdhetsnivåer och vidta korrigerande åtgärder om det behövs. Använd tekniker för att hantera arg eller upprörd kunder. Utveckla en personlig handlingsplan för att förbättra kundservice. Följande skiss belyser några av kursens viktiga inlärningspunkter. Som en del av ditt träningsprogram ändrar vi innehållet efter behov för att möta dina affärsmål. På förfrågan kommer vi att förse dig med en kopia av deltagarmaterialet före sessionen. Workshop Outline Gör dig redo att tjäna: Där Excellence startar Kunskap går långt mot leveransen av exceptionell kundservice. Den inledande lektionen ser på de faktorer som gör utestående service och de som skickar kunder till en företagskonkurrent. Stå och lever: Känn de 9 förväntningarna Leverans av en produkt eller tjänst ensam garanterar inte upprepade affärer. En annan del av programmet utforskar nio förväntningar kunder har av sina tjänsteleverantörer och förklarar hur dessa förväntningar kan uppfyllas. Kommunikationsjungeln: Förstå olika kommunikationsstilar Kunderna har olika beteendestilar. Att lära sig att anpassa sig till varje förbättrar kundservice och kommunikation. Med hjälp av Business Training Works signaturdiagnostik, Communication Jungle, kommer deltagarna att lära sig identifiera sina egna beteendestilar och deras kunders och kunders anpassning för att anpassa sig till varandra för bättre kommunikation. Denna enhet är till nytta för alla som vill erbjuda exceptionell kundservice till en mängd människor. Det är inte vad du säger: Rephrasing for Better Relationships Lektionen i ordstävet är inte vad du säger men hur du säger att det är en som tar några år att lära sig. I denna komponent kommer deltagarna att lära sig att använda språk till sin fördel under kundinteraktioner. Särskild vikt läggs vid att lära sig att säga nej på sätt som minskar konflikten och eliminerar fraser som det som inte är mitt jobb och jag vet inte. The Good, the Bad och the Ugly: Hantera svåra kunder Inte alla kunder är lätta att hantera. Med hjälp av praktiska fallstudier lär deltagarna i denna diskussion hur man effektivt kan interagera med arga kunder, klaga kunder, kunder som försöker dra nytta av organisationer och andra besvärliga personer. Verktyg för handeln: Voicemail, Email, Memos och More När det används dåligt, gör vissa kontorsverktyg för att förbättra företagskommunikation och kundservice det exakta motsatsen. Den som någonsin har skickat ett feltolkat e-postmeddelande kan intyga detta faktum. Från skrivstil och grammatik till telefon etikett, granskar denna komponent kundservice kommunikationsverktyg och hur man använder dem för maximal effektivitet. Kliniken: Vad vi kan göra bättre Den här handlingsinriktade sektionen tittar på en organisations nuvarande kundservice och frågar deltagarna att lista de saker som de personligen och som en grupp skulle kunna göra omedelbart inom några veckor och inom några månader för att förbättra kundservicen. Kundtjänst Stress: 15-Minute Mini Spa Att hantera kundernas behov, önskemål och frustration kan leda till onödig stress. Kursen avslutas med stresshanteringstekniker för att säkerställa att leverantörerna blir uppdaterade och varna och att den service de levererar är det bästa det kan vara. Vid avslutandet av programmen kommer deltagarna att ha en förståelse för vad som ger en bra kundservicerupplevelse, hur man levererar utmärkt kundservice, hur man hanterar svåra kunder och hur man tar hand om sig själva medan man tar hand om andra. Frågor Denna sida Svar Om Kundservice Utbildning Vad är kundservice utbildning Var kan jag hitta omfattande kundservice utbildning Vem erbjuder internt kundservice utbildning Var kan jag hitta en kundservice kurs för mitt team Var kan jag lära mig hur man anpassar beteendet hos min personal med min organisations servicestandarder Var kan jag hitta en erfaren kundservice tränare KUNDSERVICE UTBILDNINGSKURS. KLASS. VERKSTAD. SEMINARIUM. PROGRAM Kurspåminnelser Våra on-site kurser och webinarer är tillgängliga för grupper. De erbjuds inte i ett offentligt seminarieformat. Vänligen kontakta oss för att tala med en facilitator om dina behov och få träning i huset till din organisation. Vi reser internationellt och till följande amerikanska stater: Alabama, Alaska, Arizona, Arkansas, Kalifornien, Colorado, Connecticut, Delaware, Florida, Georgia, Hawaii, Idaho, Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Kentucky, Louisiana, Maine, Maryland, Massachusetts, Michigan, Minnesota, Mississippi, Missouri, Montana, Nebraska, Nevada, New Hampshire, New Jersey, New Mexico, New York, North Carolina, North Dakota, Ohio, Oklahoma, Oregon, Pennsylvania, Rhode Island, South Carolina, South Dakota , Tennessee, Texas, Utah, Vermont, Virginia, Washington, West Virginia, Wisconsin och Wyoming. För information om prissättning, ladda ner vårt träningsblad. För information om självstudier som är tillgängliga för alla, bläddra igenom kursöversikten och leta efter program som är märkta som online-erbjudanden. För gratis resurser, kolla länkarna till vänster om varje kurskatalog och verkstadsöversikt. Sammanfattning av kundens fokus Kundsupportutbildning Kundsupportutbildning på plats: Alla våra kundserviceverkstäder presenteras av våra godkända utbildare och anpassas för att mötas våra kunder8217 specifika behov. För att se ett urval av ett typiskt kundservice-program på plats, klicka här. Online Virtual Customer Service Training: Perfekt som en fristående kundservice utbildning eller som uppföljning till vår live-utbildning på plats (eller något annat kundserviceprogram som ditt folk kan ha deltagit i). För att se ett urval av vår online kundservice utbildningsprogram, klicka här. Kontakta oss med din feedback, frågor eller för att komma igång med Customer Focus. Gör dig redo för AMAZE dina kunder Anslut med Shep The Shepard Letter Receive ett gratis, månatligt nyhetsbrev från kundservicexpert Shep Hyken, skaparen av Customer Focus. Brevet innehåller korta kundservice artiklar och andra relaterade affärer tips. Senaste inlägg från Shep

No comments:

Post a Comment